January 31, 2010

Angkatan Baru :P

Selamat Pengantin Baru...Nores & Hanim:)


Dua minggu lepas aku dapat satu kad yang telah dititipkan ke alamat lama aku (kalumpang). Mula-mula tu ingatkan kad 'besday' ke. So, akak polis yang simpan kad tu. Disebabkan die suspek tu kad jemputan kawen dan menjangkakan aku tidak akan kembali ke Kalumpang dalam masa terdekat ni, die pun sms aku mintak 'permission' nak bukak kad tu. Aku pun 'granted' r dengan senang hati even aku suspek tu kad 'besday' je. Haha... Akak tu pun reply r aku balik, memang betul ape yang die suspek, KAD JEMPUTAN KAHWIN!

Makanya, tahulah aku gerangan mereka yang diijab kabulkan. Wah...tak ku sangka Nores dengan Hanim. Walaupun aku dah hilang ingatan pada Hanim tapi tidak pada Nores. Dah jumpe Hanim pun still tak boleh 'detect' die kelas mane dulu...1 sekolah, 1 tingkatan, 1 Malaysia! Dah jodoh....

Dalam dilema jugak aku, sebab semalam ade trip 'jalan2 cari pasal'...makan 'Korean food' kat Seoul OK, K.L. Pastu slide presentation tak settle lagi. nak kene present esok. dengan hati yang gundah aku buat jugak pagi2 tu lepas subuh. Takut2 r pulak kan tiba2 nak pegi kenduri Nores ke. Aku memang nak pegi tapi kalau takde member tak syok.org r n malas pun ade jugak. Kawan lama punye pasal, cari jugak aku member yang boleh dibuat teman naik moto. Alhamdulillah, nak jugak Najmi n Rushdi 'follow' aku. Dimulakan dengan bacaan doa mengharap tiada hujan juga musibah, dalam 12.15 tengah hari berangkatlah kami gerak keluar kolej. Mula2 tu memang mendung, lepas tu nah, matahari terpacak atas helmet!

Dieorang pun tak sangka KKB tu bapak jauh. Atas sebab khuatir lengan jadi bontot kuali, walaupun dah merah padam terbakar dek terik mentari, sampai je Serendah, singgah rumah aku amek motokar jap. Lega sikit menempuh tengah hari dengan sejuk 'aircond'. Sampai je kat KKB da pukul 2 lebih, takut jugak kenduri dah gulung khemah. Alamatnye makan nasi kedai je r. Walaupun dah 5 tahun sekolah kat KKB tapi tak pernah jugak aku tahu Padang Tembak tu kat mane. Berpandukan papan tanda berbunga manggar, tibalah rombongan aku ke tapak kenduri. Berjumpalah aku dengan raja dan permaisuri 24jam. Terserempak jugaklah dua tiga orang member sekolah dulu macam Azrin Nayan, Azrin Nordin, Hazwan....ade lagi member2 pompuan tapi haram aku tak kenal. Sembang2 skit, makan2 skit, posing2 skit, klik sane klik sini....perut pun kenyang alhamdulillah...:) Maka pulanglah kami berlecak berembun....

Tahniah r buat mereka berdua... Semoga kekal bahagia hingga hujung nyawa!

Sempat jugak ber'posing' dengan Raja Sehari!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Pandan

Hearts in the hand of another heart and in God’s hand are all hearts,
An eye takes care of another eye and from God’s eye nothing hides,
Seek only to give and you’ll receive,
So, thank and you will be thanked...

*This page is best viewed in Mozilla Firefox!


.
.