August 25, 2010

3 Bulan Dah!

Assalamu'alaikum w.b.t dan slmt pg M'sia!
Not my so-called future employer!
Pejam celik pejam celik...dah genap 3 bln aku praktikal dkt MAS Subang nih...cuba kalu kite sume ni celik je x pejam2...mesti masa dirasakan berdetik cukup lama. Macam pg2 yg sudah lepas sahur n subuh, balik bilik 'on' jentera kesayangan aku...sambil2 membelek2 file2 video dlm komputer...boleh plak aku terjumpe 'MTV' adik2 aku kat rumah. Ntah macam mane ade kat dlm pc ni...rupanya klip adik2 tgh menari ala2 girlband Korea....adoi la terpengaruh betul ar dieorg ni...menari x ajak aku pulak tu...selaku juara tarian minggu mesra masa Dip dlu...teruja gak aku nk menari lagi hahaha....bile aku bukak je file2 tu...ape lg terbahak2 la aku dgn rumet aku tgk dieorg yg gile2 tgh menari...lawak jgk adik2 aku ni...
BANGGA...dapat siapkan questionnaire terulung nih.

tak sedar dah setengah dpn pc...jam menunjukkan hampir pukul 7.30pg. Malas nk terkejar2 ke Subang...sepantas taufan ku capai tuala yg tergantung indah, menyelinap aku ke dlm bilik air yg sedang tak berpenghuni. Usai menyegarkan tubuh...bersiap sedialah aku melengkapkan ape yg patut...kasut disarong, penyerahan kpd Tuhan, kaki mula melangkah ke peraduan jentera kedua aku, Suzuki FD110X. Tak lupa, doa dipanjat memohon keselamatan di jalanan...enjin dihidupkan...sikit2 ia mula memanas...sejenak mendongak, kulihat kepulan awan terasa lembut berarak, langit yg merona merah dan jingga terasa begitu indah pg ni...SUBHANALLAH...dikala 'throttle' lembut dipulas memaksa tunggangan terus ke destinasi...

Ade 80 set sumenye...:)
Tepat jam 8.23pg, tibalah aku di Admin A, selamat memarkir jentera, terus mendaki ke tingkat 4, department aku Invoice Processing. Kerja2 smlm pun belum aku x settle kn lg...agak sibuk bukan main lg aku minggu ni nk 'distribute' set2 questionnaire  research paper aku...risau jgk sbb dlm tangan aku ade 15set lg yg pending...mungkin ade 1 kumpulan sample aku lg yg xde dlm building finance ni, agak sukar nk distribute...tp xpe sbb aku dah dpt contact member intern yg sorang lg yg dok kat department tu...but still runsing tahap dewi lg....intern plak tinggal lg sbln lebih je...insya'Allah sempat2...berkat doa2 yg tersayang di Bulan Indah ini...esok pulak dah nk gerak balik Serendah....first time nk pose kat rumah plak sejak 1 Ramadhan aritu mmg xde kesempatan dan peluang nk balik sane...sebenarnye atas request ibu jgk...hehe..:') nantikan kepulangan anakandamu ini...!!!! ceh, macam dah raya pulak...huhu!


Sampai disini dulu...wassalam:)




No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Pandan

Hearts in the hand of another heart and in God’s hand are all hearts,
An eye takes care of another eye and from God’s eye nothing hides,
Seek only to give and you’ll receive,
So, thank and you will be thanked...

*This page is best viewed in Mozilla Firefox!


.
.