October 26, 2010

The Beginning of the End

Assalamu’alaikum w.b.t. to all my dear readers!
Kemuncak hidup aku sebagai seorang pelajar UiTM berakhir petang semalam (16.15pm waktu tempatan). Segala penat lelah dan keringat yang dicurahkan bagi memproduksi sebuah karya agung berjudul “Cultural Dimensions towards Employee’s Performance: An Empirical Study in Malaysia’s Aviation Industry" berjaya di’submit’ kepada pihak-pihak yang berkenaan. Suatu kepuasan yang tiada peri jelas terlukis diwajah kacakku yang kian dimamah usia… Lantai dan dinding fakulti dipandang sayu sahaja petang itu. Entah perihal apa yang berkerut di dahi… Sebak seorang pencinta karya seni tempatan layaknya.
Menyelusuri ruang-ruang kelas juga pejabat-pejabat pensyarah mengembalikan memori suka dan duka dua tahun sebelumnya, saat baru menginjak ke bumi Shah Alam ini. Sungguh tidak aku sangka akan bertemu dgn Dr. Zaidi dalam perlangkahan ke bilik Pn. Suryana. Betapa ‘significant’nya pertemuan ini sehingga dia lupa akan aku sebagai pelajarnya dahulu di semester tiga… tidak mengapa asalkan aku yang tiada lupa akanmu! Masakan dia ingat padaku sedangkan dia punya puluhan mungkin juga ratusan pelajar dalam dua tahun ini. Walhal aku punya cuma beberapa pensyarah yang aku sendiri tidak upaya mengingat nama-nama mereka. Jasa dan tunjuk ajarmu menurunkan ilmu SPSS amat berguna sekali sehingga boleh pula aku membuka kelas-kelas tutor bersama teman-teman… terima kasih yang tiada tara buat Dr. Zaidi.
Juga atas bekalan Survival Manual milik Pn. Norlela yang dipinjamkan kepadaku sedikit sebanyak membantu aku dalam memahami konsep dan erti sebenar sebuah SPSS! Walaupun ada juga yang masih menjadi soal di dalam benakku yang berkarat ini… Terima kasih puan! Dan sudah tentu, buat teman-teman yang tidak jemu-jemu menghantuiku, bertanya itu dan ini, memberitahu itu dan ini, terima kasih daun pudina! Walaupun tidak sedikit yang tidak dapat aku bantu… maaflah ye… ruangan masa dan kudrat yang membatas ini sering sahaja jadi asbab ketidakberadaanku disamping kalian sepertimana yang didambakan… jutaan kemaafan dariku!
p/s: sessi penghargaan ini dirasakan lebih panjang dari yang project paper! Haha…

9 comments:

  1. hahahah.. super star rajnikan kot..hahahaha.. poyo je video kat atas moto tu..hahahahah

    ReplyDelete
  2. sedih gler...video ko...yg paling sedih tesis aku yg xsettle lg...

    ReplyDelete
  3. mesti ar...aku pun turut bersedih....sabarlah!

    ReplyDelete
  4. ak dah tgk..baguslah hasil keje ko muaz...makin bagus..good job..:)

    ReplyDelete
  5. Thanks a lot bro! bekerja dgn jiwa bro, bagus x bagus tu belakang kire...haha...so amacam? bile mau meeting holiday utk para penanam anggur? sudah decide ka mau kemana?

    ReplyDelete
  6. salam... da viva ke? sob sob aku cuak ni nx week

    ReplyDelete
  7. last 2 weeks lg aku da viva...alhamdulillah... finalized report pun aku da submit...hanya cuma softcopies dlm cd je blum sumbit at KP n koordinator! gudluck ar mck minona!

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Pandan

Hearts in the hand of another heart and in God’s hand are all hearts,
An eye takes care of another eye and from God’s eye nothing hides,
Seek only to give and you’ll receive,
So, thank and you will be thanked...

*This page is best viewed in Mozilla Firefox!


.
.