November 8, 2011

Merah Padam


CAHAYA...exposure setting is really hard!
Salam semua... tak terlambat rasanya mengucapkan selamat Hari Raya Aidiladha pada semua umat Islam di dunia. Bercakap soal pengorbanan, aku merasa manusia ini telah mengorbankan satu hal yang paling besar dalam hidup mereka yakni...MASA!!! Begitu juga dengan aku... tapi sudah semestinya cara yang bagaimana kita mengorbankan masa itu.

Sepertinya aku terlambat dalam membereskan video editing aku kali ini... sudah lebih satu minggu... waa... shooting yang mengambil masa dua hari di Felda Gedangsa amat melelahkan, mujur bekerja bersama partner sedikit sebanyak membantu. Aku fikirkan aku kekurangan footage, rupa-rupanya berlebih-lebihan! Kalau yang berlebih itu boleh diguna pakai tak mengapa, ini tidak! Rasanya lima hingga enam hari sahaja di guna untuk kerja-kerja men'delete'... hahaha...

Bersama client juga sahabat...
Satu lagi hal yang merunsingkan aku adalah pemilihan signature tune atau lebih dikenali dengan theme song! Trek-trek lagu yang aku perdengarkan acapkali lari dengan konsep yang akan aku bawakan kali ini... apapun bertemu jua akhirnya. Mungkin dek kerana trek yang agak pendek (lebih kurang 4.13 minit je), aku terpaksa membuang footage-footage yang aku rasakan perlu pada awalnya. Aku harap dengan masa yang terlalu banyak telah aku korbankan, dapat memuaskan hati client aku kali ini....ameen!

P/s: Apa yang merah padam?...kulit aku ar!!!






No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Pandan

Hearts in the hand of another heart and in God’s hand are all hearts,
An eye takes care of another eye and from God’s eye nothing hides,
Seek only to give and you’ll receive,
So, thank and you will be thanked...

*This page is best viewed in Mozilla Firefox!


.
.