January 5, 2017

KR: Kafir yang Lebih Islam daripada Muslim

Keanu Reeves

*Dipetik dari 'post' bertarikh 21hb Februari 2016 yang disiarkan dalam akaun Facebook beliau...

"Saya tidak boleh menjadi sebahagian daripada dunia di mana lelaki memberi pakai isteri-isteri mereka seperti pelacur dengan mendedahkan segala-galanya yang perlu dihargai. Di mana tidak ada lagi konsep kehormatan dan maruah, dan kita hanya boleh mempercayai mereka yang berkata 'Saya berjanji'.
Di mana wanita tidak mahu kanak-kanak, dan lelaki tidak mahu sebuah keluarga.
Di mana ada yang percaya diri mereka berjaya dengan harta bapa mereka, dan seorang bapa yang rasa berkuasa untuk membuktikan kepada anda bahawa anda bukanlah siapa-siapa.
Di mana orang berpura-pura mengaku dirinya beriman kepada Tuhan walhal punya arak di tangan mereka, dan tidak punya pemahaman agama.
Di mana konsep cemburu dianggap keji, dan kehormatan dianggap sebuah kerugian.
Di mana orang terlupa tentang cinta, tetapi hanya mencari pasangan yang terbaik.
Di mana orang membaiki setiap kerosakan kereta mereka, jimat tak bertempat, masa terbuang dan mereka begitu miskin sampaikan sebuah kereta yang mahal boleh menyembunyikannya.
Di mana si lelaki membazirkan wang ibu bapa mereka di kelab malam, berkelakuan tidak senonoh, dan si perempuan boleh pula jatuh cinta dengan mereka.
Di mana lelaki dan wanita tidak lagi dapat dibezakan dan semuanya ini dipanggil kebebasan memilih, padahal bagi mereka yang memilih untuk berbeza bahkan dikutuk serta dikecam.
Saya memilih cara saya, tetapi malangnya saya tak nampak pemahaman yang sama ini wujud di kalangan semua orang yang saya anggap penting... "

~ Keanu Reeves


Semoga Terinspirasi!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Pandan

Hearts in the hand of another heart and in God’s hand are all hearts,
An eye takes care of another eye and from God’s eye nothing hides,
Seek only to give and you’ll receive,
So, thank and you will be thanked...

*This page is best viewed in Mozilla Firefox!


.
.