September 1, 2010

Wangian Neraka

Tangan-tanganku musnah,
Mata-mataku parah,
Jiwa-jiwaku gundah,
Tingkahku jelek dijentik jari-jari syaitan,
Pandanganku jelas dek kebatilan,
Pegangan jauh aku usirkan...

Aku gali dosa-dosa indah,
Ku tanam pahala-pahala nista,
Mereka meligat,
Sembilu dusta kujadikan hak,
Mereka meligat...Lagi ligat Yang Kiri,
Kemana tinta kananku..?

Kejelekan merona,
Kian murka akan Pencipta,
Seisi kejadian melempar seranah,
Pelukan hidayah aku lepaskan,
Ku sambut huluran khianat,
Disemat kemas ke dalam benak,
Dengan muka aku berjalan kelak...

Buta aku akan Maha SuciMu,
Pekak aku akan Puji SegalaMu,
Bisu aku akan KebesaranMu,

Lantas, apa yang aku hidu...?:'(

(12:59 - Ya Allah, letakkanlah dunia ditanganku, jangan dihatiku. Ameen!)

Terima Kasih Daun Pandan

Hearts in the hand of another heart and in God’s hand are all hearts,
An eye takes care of another eye and from God’s eye nothing hides,
Seek only to give and you’ll receive,
So, thank and you will be thanked...

*This page is best viewed in Mozilla Firefox!


.
.