September 2, 2010

Lemau Betul!

Salam 23 Ramadhan!

Awal-awal buta lagi dah ade 'function' yang aku kene 'attend' pagi ni...tidak lain dan tidak bukan...jeng jeng jeng...'CIMA Corporate Presentation 2010'! But of course, not only me...semua 'practical trainee' kat Finance Division ni diwajibkan hadir. Sebenarnya ini bukan kali pertama acara sebegini dijalankan...ini adalah kali yang kedua! Arghh...memandangkan aku tiadalah punya 'accounting b/ground'...hati ini meronta-meronta merayu agar tidak hadir sama sekali...mahunya tidak, kalau ikut jadual sampai jam 1 petang nanti baru settle! Sudahlah membosankan...maklum sahajalah...entah ape haram jaddah yang dieorang cakapkan pun aku tak paham...hehe:) buat-buat paham sudah...(dengan tersengguk-sengguk):'(

Masok lubang hidung kanan, keluar lubang hidung kiri!

Pergh...alhamdulillah, nasib baik beres awal sebelum pukul 12 tgh hari lagi....sementelah pengagihan cenderahati jugak cenderamata kepada pegawai-pegawai yang terlibat, kami pun bersurailah!, ada pula diantara kami yang cakap ade lori datang jual coklat...aku dengan arep singgahlah kejap nak meng'usha'...ape yang kecoh sangat tu...telan air liur jugak melihat bungkusan-bungkusan coklat yang terbalut kemas itu...siap ade price list lagi tu. Murah sangat macam kat Langkawi ke??? haha...

Mengikut harga asal RM19...then off to Rm10! coklat Cadbury biasa je...apahal mahal sangat??? baik beli kat kedai runcit jer...selidik punye selidik...rupe-rupenye coklat imported la...dari U.K, Australia dan sebagainye...memanglah murah dari perspektif rakyat Australia! Ade jugak yang cakap...coklat imported dari luar ni rasanya lebih enak, sedap dan lazat berbanding dengan yang dihasilkan dari kilang Cadbury kat Malaysia sendiri...kalau dah dari luar tu memanglah tak ade cop Halal Malaysia..tapi die ade Halal Australia punye...dengan kehadiranku yang bukan niat untuk membeli...so terus aku ajak arep balik opis!

"Daripada aku beli coklat berpuluh-puluh ringgit, baik aku pikir nak beli ape untuk juadah berbuka nanti..."(Arep Shamsudin, 2010).

Aku setuju sangat tu Arep ooii!!! Wassalam:)


2 comments:

  1. kan ak ckp, musti regret punya bc blog ni..

    ReplyDelete
  2. janganlah rasa teruja sgt...sampaikan sekutu ko pon dah jd neighbor aku...hehe...:)

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Pandan

Hearts in the hand of another heart and in God’s hand are all hearts,
An eye takes care of another eye and from God’s eye nothing hides,
Seek only to give and you’ll receive,
So, thank and you will be thanked...

*This page is best viewed in Mozilla Firefox!


.
.