September 8, 2010

Sesuci Lebaran

Assalamu'alaikum w.b.t buat semua teman-temanku!

Mohon rahmat dan kasih dari-Nya... Tatkala teman-teman lain yang sedang giat serta berhempas pulas membuat persiapan Syawal di perdesaan masing-masing kala ini, aku masih disini, di Tanah Subang menatap monitor juga invois-invois pembekal yang membukit dari semalam. Tapi tidak mengapa, bahagia masih juga terasa. Alhamdulillah, tanpa kita sedari, telah pun sampai ke penghujung Ramadhan. Insya'Allah, esok adalah hari terakhir kita semua berpuasa. Semoga hari-hari yang telah lalu menemukan kita dengan al-Qadar. Apapun jua yang kita lalui sepanjang Ramadhan ini, harapnya dapatlah membuahkan putik-putik yang meranum. Demi merasakan manisnya buah Ramadhan, selayaknya fitrah insan yang hakiki di hari muka dapatlah kiranya di'istiqamah'kan... agar dapat terus dituai... Insya'Allah...

Walaupun esok hari terakhir berpuasa, namun waktu yang singkat itu jua harus aku habiskan di pejabat (itu pun kalau saja aku masih berasa bertanggungjawab untuk hadir) sementara dapat menerus perjalanan ke desa halaman. Jika tidak, paling dasyat pun aku akan bertolak pulang esok pagi saja... Mungkin sekali senja ini senja terakhir berbuka di Shah Alam bersama teman-teman yang masih berbaki. Paling kasihan temanku Otong a.k.a Rushdi, beraya di Pusat Komersil cuma. Maklumlah, Sabahan sepertinya ini, tiket 'flight' pun sudah menjangkau miliar Rupiah... walau sudah ditawarkan tiket 'on da house' oleh kakaknya, dia menolak semahunya. Membazir saja katanya. Aku faham. Bertakbir di Shah Alam pun apa kurangnya... yang paling penting nikmat lebaran dapat dinikmati dan dikecapi bersama walau yang tersayang jauh beribu batu nautika! Salam kasihan yang tidak berbelah bahagi padamu wahai sahabat...:')

Di kesempatan yang ada ini, aku ingin memohon ampun dan maaf, sekiranya perkataanku, tingkahku jua perkenalanku selama ini tidak lain dan tidak bukan hanya menyinggung peribadi serta  perasaan anda semua. Sesungguhnya tidak pernah aku terniat, terlintas mahupun terdetik dihati ini ingin membuatkan teman-teman semua marah, sakit hati juga kecewa dengan apa yang telah aku lakukan. Apa yang aku coretkan selama ini hanyalah sezarah daripada hidupku yang aku rasakan terlalu unik untuk dilupakan, makanya aku abadikan dalam bentuk tulisan digital yang lebih konstruktif selain dapat dikongsikan dengan yang lain (bagi mereka yang mengikuti blog ini). Ini juga sebagai galang ganti kepada diari konvensional/tradisional yang langsung aku tidak punya...haha!:P

Salam AidilFitri dariku juga famili tercinta!

"Ya Allah ya Tuhan kami, Kau ampunkanlah segala dosa-dosa kami, dosa-dosa kedua orang tua kami, dosa-dosa adik-beradik kami, dosa-dosa teman-teman kami...ya Allah...Kau permudahkanlah segala urusan kami di dunia dan di akhirat juga sesungguhnya ya Allah, Tuhan semesta alam, Kaulah yang Maha PemurahKau dan Maha Pemberi rezeki, maka Kau kurniakanlah kami kejayaan serta rezeki yang melimpah ruah! Kau cucurilah rahmat keatas roh kaum kerabat kami yang telah meninggal dunia dan tempatkanlah mereka di tempat-tempat orang-orang yang beriman dan beramal soleh... Ya Allah semoga engkau menerima segala amal ibadah kami sepanjang usia ini dan semoga kami akan dipertemukan kembali dengan bulan barakah bulan Ramadhan ini" Ameen ya rabbal 'aalameen...!!!":')


p/s: Selamat Menyambut Hari Raya Aidulfitri...

  1. Dikesempatan ini jua...mie ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri buat dirimu sekeluarga...
    Kiranye terdapat sebemban salah diriku ini ku mengharapkan secebis kemaafan dari mu teman...
    Salam Aidilfitri drp:

    Muhammad Fahmiezan b. Mohd Zulkefli dan Keluarga..

    ReplyDelete
  2. Thanks buat bro Fahmie, famili juga kekasih...hehe...sesungguhnya anda x bersalah apepon denganku...xmampu rasanya mengoyak secebis maaf ini...Salam lebaran!

    Titipkan salamku buat familimu...:')

    ReplyDelete
  3. Selamat hari raya Muaz.Semoga kita dapat bertemu Ramadhan lagi pada tahun hadapan. Drive safely and all the best ya.

    ReplyDelete
  4. TQ Lea...that's right, hopefully this will not be the last Ramadhan for us!

    "Turn to Allah, he's never far away, put ur trust on Him, raise ur hands and PRAY for that! Insya'Allah...":')

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Pandan

Hearts in the hand of another heart and in God’s hand are all hearts,
An eye takes care of another eye and from God’s eye nothing hides,
Seek only to give and you’ll receive,
So, thank and you will be thanked...

*This page is best viewed in Mozilla Firefox!


.
.